filmrecension | love, simon

A young coming-of-age tale about a teenage boy, Simon Spier, goes through a different kind of Romeo and Juliet story. Simon has a love connection with a boy, Blue, by email, but the only problem is that Simon has no idea who he's talking to. Simon must discover who that boy is--who Blue is. Along the way, he tries to find himself as well.

"You get to exhale now, Simon"

Den här filmen var perfekt, den här filmen är vacker och mycket nödvändig! Min favorit scen var överlägset Jennifer Garners tal, om du har sett filmen vet du förmodligen vad jag pratar om. Jag hade sett fram emot den här filmen under en lång tid och jag blev inte besviken på det minsta. Den var rolig, innerlig och ärlig. Jag har varit en stor fan av Nick Robinson men det var lätt hans bästa prestanda!

Jag tror att han är extremt underskattad och jag kan inte vänta med att se vad han gör i framtiden! Josh Duhamel och Jennifer Garner var jättebra som hans föräldrar! Jag älskade det sätt som den här familjen porträttades på och det gjorde verkligen filmen för mig. Alla skådespelare som spelade hans vänner gjorde ett utmärkt jobb och Tony Hale som viceprinciper var jätte rolig!

Den här filmen tog inte några slag och slog verkligen publiken med sitt budskap. Var den du är! Jag tycker det här är ett så bra meddelande som vilket annat! Även den här filmen fick mig faktiskt att känna något. Alltför ofta har vi de här torra, känsloslösa komedierna släppta som bara vill få några billiga skratt. Denna film hittade en perfekt balans mellan humor och känslor. Det ger exakt vad vi alla vill ha - en verklig historia med riktiga releterbara karaktärer!

Jag rekommenderar definitivt denna film. Jag var super imponerad och kommer troligen att se den igen.

★★★★★
Postat av: Lena